divendres, 13 de febrer del 2009

'Webs de ciudades. El caso de Bcn.cat'. Article a 'El Profesional de la Información'

(Aquí tenéis disponible la versión en castellano de este post)

Els que em seguiu pel Twitter sabreu que ara fa uns mesos us vaig comunicar que els de la revista 'El Profesional de la Información' m'havien encarregat un article sobre web analytics.

De seguida vaig pensar que el millor era redactar un article relacionant el concepte de web analytics amb el web de l'Ajuntament de Barcelona, el bcn.cat, del qual en sóc responsable dels seus indicadors web.

Així li vaig indicar al Javier Guallar, el subdirector de la revista que és qui es va posar en contacte amb mi (via amistats en comú).

El resultat el teniu a la revista 'El Profesional de la Información', os recomano que la llegiu.

Pels que no en sigueu subscriptors, us deixo aquí el document PDF penjat a l'SlideShare.

El resum (introductori) de l'article és:
"La historia de la web de la ciudad de Barcelona –Bcn.cat– se remonta a 14 años atrás. En este tiempo ha pasado de ser una web pequeña, estática y con poco contenido a ser una de las webs municipales más importantes, con 100.000 visitas al día y un millón de páginas servidas diariamente. En este artículo se presentan datos relacionados con dicha web y con la penetración y uso de internet en la ciudad de Barcelona."
Ja em direu què us sembla... (per cert, ja sé que no sóc el més 'guapo' del món, però la veritat és que la foto no és que m'afavoreixi gaire ;-).




Enllaços relacionats: